Thursday, May 19, 2011

CONDITIONAL SENTENCES WITH IF CLAUSE

CONDITIONAL SENTENCES WITH IF CLAUSE

If conditional sentence ini ada 3 tipe.

TYPE I (POSSIBLE)

Formula:
IF + SIMPLE PRESENT, PRESENT FUTURE
Or
IF + (S+O+VerbI), (S+O+WILL+VerbI)

EXAMPLE:
1. You don't study hard, you won't be succesful
-If you study hard, you will be succesful

2. You stop smoking, you will get health
-If you don't stop smoking, you will not get health

It's so easy right?

TYPE II (IMPOSSIBLE)

Formula:
IF + PAST TENSE, PAST FUTURE
Or
IF + (S+O+Verb2), (S+O+WOULD+Verb1)

EXAMPLE:
1. My father is not a richman, he will not buy me an expensive car.
- If my father were richman, he would buy me an expensive car.
2. She doesn't understand the problem, she will not find the solution.
- If she understood the problem, she would find the solution.

If clause typeII ini emang agak susah, kalian harus bener-bener tau kata kerja Verb1,2,3. Karena itu penting banget buat digunain disini. Oh iya TypeII ini to be nya diganti were semua. Contohnya kaya yang example nomer 1, harusnya kan is jg tapi itu ga boleh harus diganti were.

TYPE III (IMPOSSIBLE)

Formula:
IF + PAST PERFECT , PAST FUTURE PERFECT
Or
IF + (S+O+HAD+Verb3) , (S+WOULD+HAVE/HAS+Verb3)
*ini memang yang paling sulit menurut gue*

EXAMPLE:
1. I don't have much money, I will not buy ten houses.
- If I had had much money, I would have bought ten houses.



Hmmm, agak sulit kan? Yaa makanya gue cuma ngasih contoh 1 karena yang ini gue ga terlalu ngerti soalnya cuma dibahas ditempat les doang. Sedangkan disekolah gue baru TYPE I and TYPE II yg udah dipelajari.
Tapi semoga yang gue kasih kalian ini berguna yaa. Buat yang ga pinter bahasa inggris jadi pinter *AMIN* Doain gue juga biar pinter bahasa inggrisnya hehe